عقلانيت، معنويت و عدالت سه مؤلفه مهم براي فرد اصلح/
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

عقلانيت، معنويت و عدالت سه مؤلفه مهم براي فرد اصلح/ دشمنان اين كشور از اينكه علامه مصباح يك نفر را به عنوان اصلح معرفي كند، خوششان نمي آيد/برخي كه مخالف سياست هاي هاشمي بودند، اكنون نامزدشان را هاشمي معرفي مي كنند!/ در زمان آقاي هاشمي خريدن يك پرايد آرزو بود

تاريخ  :  1392/02/26
 پايداري: عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: يكي مانند علامه مصباح كه در مخالفت و مقابله با انحراف و فتنه محكم ايستاده و در دفاع از ولايت و ارزش ها سينه سپر كرده است و در تمامي صحنه ها حضور روشنگرانه دارد وقتي الان با صراحت اظهار نظر مي كند دشمنان اين كشور خوششان نمي آيد، كه ايشان يك نامزدي را بعنوان اصلح معرفي كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، صادق محصولي عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه الزهراء با تأكيد بر اينكه در هيچ يك از روايات ما نيامده است كه به دنبال صالح مقبول باشيم گفت: خدا در قرآن فرموده است كه ما بايد امانت الهي را به اهلش بسپاريم و چون حق انتخاب رياست جمهور به عنوان يك امانتي در اختيار ماست بايد آن را به اهلش كه اصلح است سپرد.

طبق روايات اگر كسي غير از اصلح را برگزينيم، خيانت كرده ايم
وي در ادامه تصريح كرد: طبق روايات اگر ما كوشش كنيم كه فردي را براي تصدي اموري برگزينيم در حالي كه اصلح از او وجود دارد به خدا و رسول او و جميع مسلمين خيانت كرده ايم.

مقام معظم رهبري در سخنان خود در نوروز امسال 5 بار كلمه اصلح را به كار بردند و تأكيد بر انتخاب اصلح كردند و حتي يكبار هم به دنبال مقبول و صالح مقبول نبودند حضرت امام (ره) هم تأكيدشان بر انتخاب اصلح بود.

حضرت زهرا سلام الله عليها در خصوص خلافت حضرت علي (ع) در ماجراي سقيفه ايستادند، چرا كه در سقيفه گفتند فلاني مطلوبيتش يعني رايش بيشتر است، در حالي كه كسي مانند حضرت علي (ع) به عنوان اصلح حاضر بود، اما حضرت زهرا سلام الله عليها نترسيدند و در مقابل اين نظر ايستادند و از اصلح حمايت كردند.

محصولي تأكيد كرد: طبق روايات و سخنان ائمه، سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبري مكلف به انتخاب اصلح هستيم و اگر ما غير از اين را انجام دهيم به خدا و دين او و ارزش ها و تمامي مسلمين خيانت كرده ايم.

عقلانيت، معنويت و عدالت سه مؤلفه مهم براي فرد اصلح
وي در ادامه تصريح كرد: موضوع ديگري را كه ما بايد به آن توجه كنيم اينكه شاخص هاي اصلح بودن چيست؟

محصولي گفت: مهمترين شاخص هاي فرد اصلح را مي توان در سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبري جستجو كرد كه سه مؤلفه اصلي را براي فرد اصلح به كار برده اند و آن هم عقلانيت، معنويت و عدالت است كه هر سه اين ها حول محور ولايت تحقق مي يابد.

وي در خصوص عقلانيت گفت: عقلانيت يعني اينكه بدون خردورزي و عقل گرايي ما نمي توانيم مردم را دعوت به انتخاب نامزد اصلح بر اساس حق گرايي كنيم.

برخي مي گويند زماني كه عقلانيت هست، نبايد استقامت كنيم
برخي مي گويند كه زماني عقلانيت را بكار مي بريم نبايد مقاومت كنيم، در صورتي كه يك روايت از حضرت علي (ع) وجود دارد كه "ثمره العقل الاستقامه" يعني ميوه خردورزي مقاومت و استقامت است. مقام معظم رهبري هم در سخنانشان فرموده اند كه ما اگر جايي چيزي بدست آورديم آنجايي بوده كه ايستاديم و مقاومت كرديم.

محصولي در خصوص اينكه برخي نامزدها با بيان سخنان مقام معظم رهبري مي گويند كه بايد استقامت كرد ولي بعد مطالبي را عنوان مي كنند كه مشخص مي شود معتقد به استقامت و مقاومت نيستند.

وي ادامه داد: به عنوان مثال مي گويند ما سياست خارجي مان نبايد به گونه اي باشد كه برايمان هزينه ايجاد كند و مخالف استقامت در مقابله با هجمه هاي خارجي هستند.
رفتارهاي برخي نامزدها نشان از بي صداقتي آنها با مردم است/ برخي كه مخالف سياست هاي هاشمي بودند، اكنون نامزدشان را هاشمي معرفي مي كنند!
محصولي يكي ديگر از دلايل اينكه برخي نامزدها عقيده اي به مقاومت و استقامت ندارند را عدم صداقت آنها نسبت به مردم دانست: به عنوان مثال در سال 76 جريان اصلاحات بر مبناي اين شعار سركار آمد كه گفتند ما مي خواهيم تغيير ايجاد كنيم نسبت به سياست هايي كه در دوره توسعه و سازندگي در كشور اتفاق افتاد و مي خواهيم خرابي هايي را كه در دوران آقاي هاشمي اتفاق افتاده را اصلاح كنيم. خوب اگر اينها صادق هستند چرا اكنون نامزدشان آقاي هاشمي است كه مي گويد مي خواهم همان سياست هاي همان موقع سازندگي را اجرا كنم!؟ لذا اينها هر شعاري را به كار خواهند برد تا مردم را با خود همراه كنند.

وي تأكيد كرد: ما بايد افراد را با معيار و شاخصه هاي حق بسنجيم نه اينكه حق را با افراد. يكي از مشكل هاي اساسي كه در دولت فعلي داريم اين است كه فرد مي شود محور و معيار ، و افراد اطرافش مي شوند حريم و خط قرمز.

برخي از نامزدها حرف هاي VOA و BBC را تكرار مي كنند
عضو شوراي مركزي گفت: يكي از نامزدها مي آيد و مي گويد كه ما نبايد با تمام دنيا جنگ كنيم، خوب اين آدم كه ادعاي ديپلماسي و سياسي بودن دارد همون حرفي را مي زند كه VOA و BBC مي زند چرا كه آنها مي گويند ايران با تمام دنيا در جنگ است و آمريكا و اسرائيل و انگليس را تمام دنيا مي دانند. اينها حرف هايي است كه براي جذب آراء خاكستري مي زنند.
محصولي تصريح كرد: خوب همه در سخنان خود مي گويند ما ولايتمداريم، اما بايد ديد اينگونه مطالبي كه عنوان مي شود با واقعيت ها و سخنان مقام معظم رهبري تطبيق دارد يا خير.

مقام معظم رهبري مي فرمايند آنهايي كه مي گويند ما در سياست خارجي نبايد هزينه بدهيم حرف بي خودي مي زنند و ما بايد با استقامت به اهداف خود برسيم.

برخي در ستادهاشان گفته اند كه اگر در حضور متمكنين و طبقه مرفه جامعه در خصوص تكنوكراتي پرسيده اند تأييد كنيد ولي اگر در حضور طبقه پايين جامعه و جنوب شهر، آن را رد كنيد كه البته اين رفتار مخالف صادق بودن با مردم است.

در زمان آقاي هاشمي خريدن يك پرايد آرزو بود
وي ادامه داد: آقاي هاشمي كه وضع اقتصادي فعلي را نقد مي كند در دولت وي زماني كه ارزاق كم شد آمد و گفت مشكل اصلي ارزاق توزيع است و قيمت ارزاق چند برابر شده بود، بعد اعلام كردند وگفتند ما مشكل را حل كرديم و راه حل ساخت فروشگاه هاي رفاه است. بعد از ساخت اين فروشگاه ها آنهم فقط در بعضي شهر ها و مراكز استانها، وقتي مردم براي خريد به فروشگاه هاي رفاه مي رفتند مي ديدند كه قيمتها در آنجا از قيمت هاي بقالي سر كوچه ها هم گران تر است! كه در آن موقع تورم شد 50 درصد! در آن موقع آرزو بود كه پرايد در كشور توليد شود و يا كسي بتواند يك خودرو پرايد بخرد.

كسي كه تكليفمدار است به دنبال گفتن سخني نيست كه مردم خوششان بيايد و به او رأي دهند
وي تأكيد كرد ما بايد سخنان افراد را با رفتار و كردار نسبت به معيارهاي ارزشي و شاخص ها بسنجيم و كسي كه ولايتمدار باشد تكليف مدار هم است و دنبال اين نيست كه سخناني بگويد تا مردم خوششان بيايد و به او رأي دهند.

محصولي گفت: يكي ديگر از شاخص ها اين است كه ببينيم دشمن از چه گفتماني خوشش مي آيد. حضرت امام (ره) فرمودند: ببينيد اگر كاري كرديد كه دشمن خوشحال شد قطعا ان كار شما درست نبوده و اگر كاري انجام داديد كه دشمن را ناراحت كرد، كاري كه انجام داده ايد درست بوده است.

الان بايد ديددشمن از امدن چه كسي در صحنه ناراحت است و از حضور چه كسي خوشحال. از حضور چه كسي در صحنه بيشتر ناراحتند و از حضور چه كسي كمتر، و حضور چه كسي را در صحنه ، خط قرمز مي دانند؟

دشمنان اين كشور از اينكه علامه مصباح يك نفر را به عنوان اصلح معرفي كند، خوششان نمي آيد
يكي مانند علامه مصباح كه در مخالفت و مقابله با انحراف و فتنه محكم ايستاده و در دفاع از ولايت و ارزش ها سينه سپر كرده است و در تمامي صحنه ها حضور روشنگرانه دارد وقتي الان با صراحت اظهار نظر مي كند دشمنان اين كشور خوششان نمي آيد، كه ايشان يك نامزدي را بعنوان اصلح معرفي كنند.

عضوشوراي مركزي در خصوص سياست خارجي و نوع برنامه ها در اين موضوع گفت: مقام معظم رهبري در خصوص سياست خارجي فرموده اند كه بايد حكمت، عزت و مصلحت را با هم داشته باشيم. ما در سياست خارجي نه بايد تنش بي خود داشته باشيم و نه سازش بر عليه منافع و حقوق مردم و بايد با ديپلماسي فعال و مقاوم، خصوصا در مورد كشورهاي همسايه، منطقه و مسلمان روابط گرمي ايجاد كنيم و همه دنيا را اروپا و آمريكا ندانيم. الان اقتصادهاي بزرگي مانند چين و هند در دنيا رو به رشد هستند حتي در مقابل اقتصادهاي اروپا و امريكا قد علم كرده اند.

وقتي در زمان اصلاحات نسبت به رفتار غربي ها كوتاه آمديم، گفتند ايران محور شرارت است
وي ادامه داد: ما به چه قيمتي بايد در قبال آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي كوتاه بياييم. زماني كه در دولت اصلاحات ، دولتمردان ما نسبت به رفتار آنها كوتاه آمدند، همين دشمنان آمدند و گفتند ايران محور شرارت است. هر چقدر ما در قبال آنها كوتاه آمديم، به ما ضربه بيشتر زدند و دز صورت سازش ، آنها به كشورهايي كه در حال قيام بر عليه ظلم و ستم جهاني هستند ، مي گويند كه ايراني كه محور و الگوي شما براي مقابله با ظلم و استكبار بود الان خودش در مقابل ما كوتاه آمده است.

در سياست خارجي مبنا بايد حقوق مردم باشد
وي تأكيد كرد: ما در سياست خارجي بايد مبنا را حقوق مردم قرار دهيم نه خوشحالي يا ناراحتي دشمن ، و اين موضوع با ديپلماسي فعال و مقاوم محقق مي شود.

محصولي در خصوص اعمال تحريم هاي خارجي گفت: ما بايد در اين مسير استقامت داشته باشيم. دراسلام اگر پيامبر(ص) و اصحاب و ياوران وي مي خواستند در مقابل اين فشارها كوتاه بيايند نمي رفتند در شعب ابي طالب و با خرما و هسته خرما ارتزاق كنند خوشپختانه كشور ما اكنون در شرايط بدر و خيبر است و ما اگر مي خواهيم از اين مسير برويم بايد مانند پيامبر(ص) و امامان معصوم (ع) رفتار كنيم و استقامت داشته باشيم . اگر هم اين رفتار را قبول نداريم بايد راستش را به مردم بگوييم و صادقانه برخورد كنيم.

وقتي استقامت كنيم، نه ترسي داريم و نه اندوهي
محصولي تصريح كرد: وقتي استقامت مي كنيم و مي گوييم انّ الّذين قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا فلا خوف عليهم و لا هم يحزنون، انهايي كه گفتند ربنا الله و سپس استقامت كردند، آنها نه ترسي دارند نه غمگين شده و نه اندوهي دارند.

اكنون بعد از استقامتي كه انجام داده ايم در خصوص مسائل هسته اي توانستيم به اين قدرت دست پيداكنيم. اين پيشرفت هايي كه در عرصه علمي و ... بدست آورده ايم همه بر اساس استقامت است كه به اين نتيجه رسيده ايم.


عضو شوراي مركزي برنامه برخي از نامزدها را كه در قالب كتاب چاپ كرده و توزيع كرده اند را مطابق با برنامه هاي كشورهايي چون تركيه دانست كه مي خواهند كشور را مطابق آن اداره كنند.

ما هيچ وقت به قدرت نمي رسيم جز با استقامت/ وقتي فضا، فضاي سازش و تكنوكراتي شد، نمي توان به پيشرفت رسيد
عضو شوراي مركزي در خصوص سؤال دانشجويي در خصوص اينكه "ما بياييم ابتدا بدون مقاومت با دشمن رفتار كنيم و بعد قدرت پيدا كرديم، به مقابله و استقامت در مورد آنها بپردازيم" گفت: ما هيچ وقت به قدرت نمي رسيم جز با استقامت و مقاومت. وقتي فضا، فضاي سازش و تكنوكراتي شد، وقتي گفتمان شما گفتمان ارتجاع و سازش شد، ديگر كسي جرأت نمي كند كه بيايد و در كشور ابداع و اختراع انجام دهد و كشور را نمي توان به پيشرفت رساند. ما بايد با "ما مي توانيم" با اعتماد به نفس ملت خودمان براي دانشمندانمان انگيزه ايجاد كنيم تا بتوانند به كارهاي دست نايافتني دست پيدا كنند و اينگونه است كه ما بقدرت مي رسيم.

در دولت هاي گذشته كه رويكرد سازش را اتخاذ كردند وضعيت پيشرفت هاي علمي و ... بهتر بود يا در حال حاضر كه ما مقاومت را اتخاذ كرديم نتايج در آمارها وجود دارد كه پيشرفتهاي فعلي كشور بي نظير بوده و البته اين به معناي نقد ضعف هاي دولت فعلي نيست. موضوع اصلي اين است كه هر جا بر اساس گفتمان مقاومت عمل كرديم به نتيجه رسيديم و موفق بوديم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها